Andrei Rublev, una paniconografia
Fitxa
Direcció: Tomàs Aragay
Dramaturgia: Sofía Asencio i Tomàs Aragay
Creació i interpretació: Sofia Asencio i Nazario Díaz
Espai escènic i il·luminació: CUBE. SZ
Producció: Imma Bové
Comunicació i distribució: Sara Serrano i Tomàs Aragay
Espectacle co-produït per: Temporada Alta, Festival Alt de Vigo, Fundació Catalunya La Pedrera
Amb la col·laboració : La Caldera centre de creació
Aquest treball vol generar un repertori d'iconografies del cos humà, i al mateix temps treballar amb el so i l'escenografia com a símbols del paisatge. Andrei Rublev pren com a punt de partida i títol la pel·lícula d'Andrei Tarkovsky rodada en 1966, on el pintor iconogràfic Andrei Rublev (1360 - 1427) realitza un llarg viatge en la Rússia medieval per pintar els frescs de la catedral de l'Asunción del Kremlin. L'obra del singular pintor, amb el seu estil iconogràfic únic, provoca en l'espectador un impacte i recolliment interior a causa de l'ús de la perspectiva invertida, que ens parla de l'art no com un retrat de la realitat sinó com una realitat entre les realitats.
Teaser Andrei Rublev, una paniconografia
Teaser Andrei Rublev (versió ràdio).
Video fet per Virginia García del Pino
Aquest treball vol generar un repertori d'iconografies del cos humà, i al mateix temps treballar amb el so i l'escenografia com a símbols del paisatge. Andrei Rublev pren com a punt de partida i títol la pel·lícula d'Andrei Tarkovsky rodada en 1966, on el pintor iconogràfic Andrei Rublev (1360 - 1427) realitza un llarg viatge en la Rússia medieval per pintar els frescs de la catedral de l'Asunción del Kremlin. L'obra del singular pintor, amb el seu estil iconogràfic únic, provoca en l'espectador un impacte i recolliment interior a causa de l'ús de la perspectiva invertida, que ens parla de l'art no com un retrat de la realitat sinó com una realitat entre les realitats.
Teaser Andrei Rublev, una paniconografia
Teaser Andrei Rublev (versió ràdio).
Video fet per Virginia García del Pino